söndag 2 februari 2014

Kul i backen!

Det var fantastiskt roligt att åka skidor mer era barn! De ramlade och skrattade, och upp igen. Ingen prestige. Vi hade kul! Själv har han åkt skidor i många år på många platser och tycker att folk för det mesta sitter allvarliga i liften upp. Det är så seriöst, så allvarligt. Var tog leken vägen? Vi åker väl för att det är kul? Eller åker man för att det förväntas, eller för att det är en statussymbol? Särskilt om man åker på dyra inneställen? Själv och jag liften upp till en svart backe igår. Kollade utsikten, hisnade när jag tittade ner, och kände att där åker jag inte! Jag har inte koll. Antingen gör jag illa mig själv eller någon annan. Jag tog liften ner igen. Så gör man inte. Men det var fantastiskt vackert och meditativt att åka liften ensam ner och beskåda de vackra snötäckta bergen. Och lift kort hade jag ju betalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar